'Community wordt grootste beweging van 2023'

'Community wordt grootste beweging van 2023'

Bij trends denkt de lezer aan kleuren en materialen. Maar door wat wordt dit nu bepaald? Trendspecialist Anouk van Concept Factory ziet een belangrijke kans voor 2023: 'community'. Deze waardetrend beďnvloedt de komende tijd de keuzes van consumenten in Europa. Op donderdag 7 april vertelt Anouk in het webinar Kickstart Trends hoe sierteeltondernemers op deze trend kunnen inspelen met marketing, communicatie en productontwikkeling.

"Grote groepen in onze maatschappij zijn de laatste jaren steeds vaker tegenover elkaar komen te staan, mede veroorzaakt door onder andere Corona, de klimaatcrisis, oorlogen en politieke onrust. Mensen werken thuis, eenzaamheid neemt toe en staan lijnrecht tegenover elkaar" ,vertelt trendspecialist Anouk. "Als tegenbeweging zien we nu herstel, waarbij de noodzaak van menselijk contact centraal staat. Deze waardetrend zien we al een langere tijd en blijft nog een tijd actueel. Dit vertaalt zich in producten, diensten en initiatieven die gericht zijn op verbinden, zoals de Kletskassa van de Jumbo en de Leidse bloemist Happy Flower, die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst heeft."

Webinar Kickstart Trends
Als groeimarketingbureau heeft Concept Factory kennis van trends op verschillende niveaus, waardoor ondernemers op zowel de korte als lange termijn vooruit kunnen kijken. Daarvoor is het trendwebinar Kickstart Trends ontwikkeld. "In het webinar Kickstart Trends prikkelen we de ondernemersgeest van de toekomstbestendige sierteeltondernemer en stimuleren wij deelnemers om vooruit te blijven kijken en ontwikkelen," vervolgt Anouk. Op donderdag 7 april vindt het  webinar Kickstart Trends Spring/Summer 2023 plaats. Naast langetermijnvisie is het programma vooral praktisch ingestoken en helpt het ondernemers met kennis over toepassingen voor het komende voorjaar en zomerseizoen. Arjan Schep (3House Productions) en Anouk leggen in het twee uur durende webinar alles haarfijn uit.

Deelnemers ontvangen een week voorafgaand aan het webinar een fysieke toolbox met daarin vier moodboards met trendbeschrijvingen, 40 kleurenswatches en vier pakketjes met materiaalswatches.

Kickstart Trends zoomt twee keer per jaar in op de belangrijkste verkoopseizoenen. In september volgt het seizoen Autumn/Winter 2023-2024. Deelnemers kunnen meer lezen en zich aanmelden via deze link.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel