Fleurop bereidt zich voor op topdrukte rond Valentijn

Fleurop bereidt zich voor op topdrukte rond Valentijn

Het belooft een bijzondere Valentijn te worden. Nu romantisch dineren er nog niet inzit, vragen velen zich af waar zij hun (geheime) liefde een plezier mee doen. Fleurop zocht het uit. Chocolade blijkt het favoriete cadeau van mannelijk Nederland te zijn; hun liefde gaat nog altijd door de maag. Vrouwen maak je het meest blij met bloemen.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat vooral koppels die net samen zijn - korter dan 2 jaar - Valentijnsdag vieren (85%). Van de stellen die langer dan 25 jaar samen zijn, viert nog maar 38% de liefde. Vrouwen besteden gemiddeld € 16,10 aan een Valentijnscadeau, mannen zijn iets guller en geven gemiddeld € 18,70 uit. Op de vraag of Valentijnsdag in coronatijd extra belangrijk is, antwoordt een vijfde van de respondenten volmondig ja.

Valentijnsdrukte
"We maken ons op voor een drukke Valentijn", vertelt Wendy Smit, marketingspecialist bij Fleurop Nederland. "Sinds de start van de coronapandemie een jaar geleden is de vraag naar bloemen meer dan verdubbeld. We zien dat bloemen als geen ander gevoelens kunnen overbrengen in een tijd waarin fysiek contact niet altijd mogelijk is. Gevoelens die op een feestdag als Valentijn de hoofdrol spelen. We schalen daarom in alle opzichten op. Om het aantal orders in goede banen te leiden hebben we ons klantenserviceteam uitgebreid. Bloemisten kopen extra bloemen in en hebben een leger aan bezorgers paraat staan, zodat cupido zijn werk kan doen."

Rode rozen symbool voor opbloeiende liefde
De rode roos staat nog altijd symbool voor de liefde. Wendy besluit: "En dan vooral voor ontluikende liefde. Met 52% zijn rode rozen het meest populaire bloemengeschenk onder stellen met een korte relatie (0-5 jaar). Koppels die 25 jaar of langer samen zijn, krijgen met Valentijn liever een minder zoete creatie. 47% van hen kiest voor een kleurrijk plukboeket."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel