FleuroStar Award naar Dümmen Orange
Geplaatst op 30 juni 2021
Begonia I'CONIA Aroma Peach van Dümmen Orange nam het op tegen Pelargonium Estelle Appleblossom (Florensis), Petunia Fun House Potpourri (Syngenta Flowers) en Verbena Mr. LavaLava (Selecta one).
De jury stelde: "I'CONIA Aroma Peach toont een ware overvloed aan dubbele, tweekleurige bloemen die bijzonder elegant en charmant zijn. De uitstekende plantopbouw en subtiele geur maken van deze Begonia een bijzondere eyecatcher voor elke patio of tuin."
Begonia hybrida I'CONIA Aroma Peach is de nieuwe geurende begonia van Dümmen Orange. Deze variëteit met talrijke luxueuze, dubbele tweekleurige bloemen in zachte perziktinten levert een topprestatie in de tuin. Door de onafgebroken bloei zijn de planten ideaal voor prachtige plantenbakken en mooie hangpotten.
De I'CONIA-serie van Dümmen Orange staat voor het toppunt van moderne begonia's die tegen (half)schaduw kunnen, uitstekende flower power hebben in de retail en opmerkelijke prestaties bij de consument laten zien.
Fleuroselect Winners Event
In overeenstemming met de COVID-19 regelgeving werd de FleuroStar winnaar dit jaar bekend gemaakt tijdens een hybride evenement. Twee vertegenwoordigers van elk deelnemend bedrijf waren uitgenodigd bij Floralis in Lisse voor de ceremonie. De overige leden en internationale industrie werden uitgenodigd om de show te zien via livestream. De opname van het Fleuroselect Winners Event kan herbekeken worden via de Fleuroselect website of via het Facebook kanaal van de organisatie.
Begonia I'CONIA Aroma Peach ontvangt een aanzienlijk marketingpakket ter ondersteuning van de marktintroductie. Wedstrijdorganisator Fleuroselect voert een promotiecampagne bij de internationale vakpers en op social media, en promoot de nieuwe winnaar op handelsbeurzen en industrie-events.
Eveneens andere spelers uit de industrie ondersteunen FleuroStar. Waterdrinker biedt volgend seizoen premium product placement gedurende 3-4 weken in zijn Green Trade Center. Stokvis, het productiehuis achter televisieprogramma's over tuinieren, biedt de nieuwe winnaar een plekje in 'de Grote Tuinverbouwing'. Marketingbureau Pull Position verzorgt een op maat gemaakt marketing project en Desch Plantpak wijdt een lifestyle photoshoot en passend potontwerp door hun designstudio aan de nieuwe winnaar.
Jury
Meer dan 30 professionals uit veredeling, productie, handel en retail evalueerden elke entry op aantrekkelijkheid op het verkooppunt en handelspotentieel. Elk jurylid heeft fysieke planten gezien, oftewel bij de promotiedisplays bij Syngenta Flowers en Florensis, of via een van de Zoom sessies.
Heike Gronemann, Voorzitter FleuroStar Jury: "We zijn erg trots op het feit dat toonaangevende spelers uit de internationale sector zoals Obi, Intratuin, Jardiland, B&Q, Blume 2000, Waterdrinker, Royal Lemkes, Emsflower en Royal FloraHolland bereid zijn onze kandidaten te beoordelen. FleuroStar dankt zijn succes en geloofwaardigheid aan de diversiteit en expertise van de jury."
Bron: Goedemorgen