Hoe gaat het nu met de Greenovation-winnaar?
Geplaatst op 24 augustus 2020
Na groot applaus vanuit het publiek, werden vader en zoon naar voren gehaald om de award in ontvangst te nemen. Beiden waren ze apetrots op deze mijlpaal en benadrukten ze nogmaals dat ze deze award hebben kunnen winnen door de steun en bijdrage van hun team. Steven van Schilfgaarde omschreef het concept als volgt: "Het unieke ECO-concept van JH van der Vossen B.V. is easy to use. De consument kan de planten met pot en al in de grond planten, het is een plasticvrij product en de pot en het etiket zijn volledig afbreekbaar. Het is een wondermix." De planten zijn daarnaast MPS A+, MPS product proof en Global GAP gecertificeerd. Tot op heden is dit het eerste concept binnen de bollen op pot dat op deze manier wordt ontwikkeld.
Resultaten na de Greenovation Award
Naast de nodige aandacht van media, zijn er bij JH van der Vossen B.V. wel degelijk extra orders van klanten binnengekomen die er mee zijn gaan werken. Wel hebben ze gemerkt dat vooruitstrevend niet altijd mooi genoeg is voor de kritische consument. Er werd gelukkig vanuit retailers heel goed gereageerd op de winst van JH van der Vossen B.V. en dit nieuwe product. Zij zijn er snel mee gaan werken en hebben deze introductie omarmt. JH van der Vossen B.V. ziet het belang van de Greenovation Award en duurzaamheid in de sector in: "Duurzaamheid is natuurlijk altijd belangrijk en wat dat betreft is er op veel vlakken nog heel wat te innoveren! Het probleem met innoveren en verduurzamen is helaas dat het soms duurder wordt en hier erg op wordt gelet in de sector. Dit neemt uiteraard niet weg dat dit soort ontwikkelingen zeker door moeten gaan. Hier ligt zeker voor de overheid ook nog een rol om het verduurzamen en innoveren extra te stimuleren."
Continue ontwikkeling
Ondertussen is JH van der Vossen B.V. alweer bezig met nieuwe introducties en innovaties. Ze hebben een nieuwe pot ontwikkeld en zijn dit uitgebreid aan het testen. Ook voor de tray hebben ze een nieuw product ontwikkeld. Ze blijven bezig met het optimaliseren van de producten en hebben innovatie en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Royal FloraHolland roept de sector op om dit soort innovaties te stimuleren en continu te kijken naar verdere optimalisaties. Duurzaamheid is én blijft een belangrijk thema binnen de sierteeltsector en ondanks alle innovaties valt er nog steeds winst te behalen op verschillende vlakken.
Leg jij ook de focus op duurzaamheid en ben je bezig met innoveren? Wellicht kom je dit jaar in aanmerking om genomineerd te worden voor de Greenovation Award. Meld jouw product aan en houd de website en socials van Royal FloraHolland in de gaten.
Bron: Royal FloraHolland
Meer nieuws