Anthogether en XAnthu bundelen hun krachten
Geplaatst op 01 maart 2024
Klaas van der Spek, voorzitter telersvereniging Anthogether: "Afgelopen zomer hebben we samen met onze klanten het 12,5-jarig jubileum gevierd, maar dan moet je ook blijven innoveren. Met de komst van het uitgebreide assortiment van XAnthu kunnen we nog beter inspelen op de wensen van de klant. Dit kunnen we alleen maar bereiken door samen te werken, daarom ‘Together we have it all."
Leo Kuyvenhoven, commercieel manager van XAnthu over de samenwerking: "De afgelopen drie jaar lag binnen XAnthu de focus op directe handel, structuur, kwaliteit en duurzaamheid. Deze inspanningen sluiten naadloos aan bij de kernwaarden van Anthogether. Door onze krachten te bundelen, kunnen we voldoen aan de uiteenlopende eisen van verschillende markten."
Door de nieuwe samenstelling van Anthogether wordt het assortiment uitgebreid met meer dan 100 cultivars, waaronder de laatste rasintroductie van Anthuriumkwekerij Wijnen: Fortezza, een cupvormige snijanthurium geschikt voor de productie van lange stelen. Anthuriumkwekerij Hubers breidt het assortiment Lovely’s uit. Jaarlijks zal het assortiment worden uitgebreid met nieuwe soorten, waaronder dit jaar de witte snijanthurium Reina en de donkerrode ton-sur-ton Cerato.
"Voor onze klanten blijft het gemak van bestellen gelijk, alleen het beschikbare aanbod is aanzienlijk gegroeid. De komende weken zullen wij op onze socials delen welke soorten worden toegevoegd aan de webshop. Vanaf 5 maart 2024 zijn deze soorten ook te bestellen via VMP-koppeling en de webshop van Anthogether. Daarnaast behouden anthuriumkwekerij Wijnen en anthuriumkwekerij Hubers hun Sijsner KwekersPlaza box in Aalsmeer met de bekende snelle levertijden."
De komende maanden zal de samenwerking zich verder ontwikkelen, ook op het gebied van marketing. Klaas van der Spek sluit af: "We kijken met z’n allen uit naar een toekomst van groei en succes." Joan Wijnen, voorzitter van XAnthu, voegt toe: "Door onze krachten te bundelen, kunnen we verdere stappen zetten op het gebied van rasinnovatie, marketing, duurzaamheid en verpakkingsniveau."