Platform 365 dagen bloemen wint gouden award
Geplaatst op 11 juni 2024
De Dutch Interactive Awards (DIA) reikt binnen vijftien verschillende categorieën een gouden en zilveren award uit aan de beste interactieve, online initiatieven. Het award gala wordt jaarlijks georganiseerd door het vaktijdschrift Emerce en de Dutch Digital Agencies samen.
Slim ondernemen met data
De digitale kalender en de bijbehorende promotiecampagne wonnen dit jaar de gouden award vanwege een unieke combinatie van strategie, research, design, technologie en het combineren van informatie uit diverse databronnen op het platform, aldus de vakjury. Zo wordt de online kalender onder andere samengesteld aan de hand van data over het aanbod van seizoensbloemen op de sierteeltmarktplaats van Royal FloraHolland. De digitale kalender 365 bloemen kun je natuurlijk zelf ook bekijken.
Bloemist en exporteur helpen
Samen verkoopkansen ontwikkelen voor de bloemist, dat is het doel van het platform 365 dagen bloemen. De bloemist kan de bloemen uit de kalender toevoegen aan een favorietenlijst en direct inkopen op de webshop van de leverancier. Alle afbeeldingen kunnen rechten vrij worden gedownload en bijvoorbeeld worden gebruikt voor promotie van de bloem in de winkel. Voor de promotie van 365 dagen bloemen worden diverse social media ingezet die bloemisten, exporteurs en ook consumenten bereiken, zoals Instagram, Facebook en Pinterest. Twee keer per jaar verschijnt daarnaast speciaal voor de bloemist in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland een gratis thematisch inspiratiemagazine met seizoensbloemen.
Wil je als kweker meer weten over collectief en samen met Royal FloraHolland promotie maken voor jouw productcategorie bloemen of planten? Neem dan contact op met je accountmanager of het Klant Contact Center van Royal FloraHolland.
Bron: Royal FloraHolland