Mosquito Fighter in een nieuw jasje gestoken

Mosquito Fighter in een nieuw jasje gestoken

Hij ruikt lekker, ziet er goed uit en... jaagt muggen weg dankzij de natuurlijke oliën in het blad. De iconische Mosquito Fighter krijgt dit seizoen een opvallend nieuw jasje bij Kwekerij Bergcamp. Een fris geel etiket – dat refereert aan de herkenbare citroengeur – én een 3D-afbeelding van een mug zorgen ervoor dat de plant nog meer opvalt in het schap.

Het vernieuwde ontwerp is zorgvuldig gekozen na uitgebreid onderzoek, inclusief tests op een beurs, om te bepalen welk e ket het meest gewaardeerd werd door tuincentrum-eigenaren en consumenten. De uitkomst was helder: het gele etiket bleek favoriet, en de mug mag gezien worden.

Waarom de Mosquito Fighter in de zomer niet mag ontbreken? Walter van den Berg: “In de zomer willen mensen volop genieten van hun tuin of balkon, zonder last
te hebben van muggen. De Mosquito Fighter past daar perfect bij. Wanneer de plant wat daglicht krijgt, doet hij het zelfs goed in de slaapkamer. En juist dáár wil je geen muggen – niets is zo irritant als dat gezoem rond je hoofd als je net in slaap wilt vallen. De frisse citroengeur zorgt bovendien voor een aangename sfeer, zonder chemische middelen. Het is een sterke plant die lekker ruikt én een natuurlijke barrière vormt tegen muggen.”

Samenwerking Pedro Plant en Bergcamp
Sinds begin 2024 werken Pedro Plant en Kwekerij Bergcamp samen aan de teelt en verkoop van de geurgeraniums. Peter Boekestijn van Pedro Plant, jarenlang de drijvende kracht achter de serie met geurgeraniums, blij nog betrokken bij de selectie, vermeerdering en productie van het assortiment. Kwekerij Bergcamp neemt de verkoop en verdere uitbouw voor zijn rekening. Walter van den Berg van Kwekerij Bergcamp: “We willen mensen echt verleiden met op dit product. Geur doet iets met je, het raakt direct een gevoel. We willen consumenten uitdagen om het blad aan te raken, te ruiken en zich te laten verrassen. Met het vernieuwde etiket trekken we de aandacht, maar uiteindelijk gaat het om de beleving.”

Bron:

Deel artikel