'Online brengt sierteelt dichterbij de consument'
Geplaatst op 08 juli 2021
Bezorging van bloemen en planten is weliswaar al mogelijk, maar volgens Meeder loopt de sierteelt nog iets achter bij andere sectoren als het gaat om een snelle en kwalitatieve logistiek. "Er zijn zeker al mooie initiatieven en de mogelijkheden zijn er, maar we kunnen als sector nog stappen zetten om het nog makkelijker te maken voor consumenten om bloemen en planten in huis te halen. Online verkoop kan de sierteelt nóg dichter bij de consument brengen. Al blijft het natuurlijk ook een mooie ervaring om gewoon naar het tuinbouwcentrum te gaan en daar zelf jouw bloemen en planten uit te zoeken en te kopen."
Consumentgericht
Meeder (foto rechts) was samen met zijn collega Alexander van der Kaaij (foto links) in de studio van Paprika Tasty Radio naar aanleiding van de winst van de FleuroStar Award voor het product Begonia I'Conia Aroma Peach. Meeder had het product ook meegenomen naar de studio, waar het direct werd onderworpen aan een geurtest. Want juist die geur voegt een extra dimensie toe voor de consument, zo liet Meerder weten. De consument staat volgens hem centraal bij de veredeling van Dümmen Orange. "Wij veredelen consumentgericht en maatschappelijk verantwoord, wat inhoudt dat we het gebruik van bestrijdingsmiddelen en groeiregulatoren willen reduceren en resistentie tegen virussen zoveel mogelijk inbouwen. De Begonia I'Conia Aroma Peach is daarvan het resultaat. Het is een hele compact plant, zodat er minder groeiregulatoren gebruikt dienen te worden."
In het gesprek op Paprika Tasty Radio vertelde Meeder verder uitgebreid over de werkwijze van Dümmen Orange en de ambities van het bedrijf. Wil je het hele gesprek terugluisteren, ga dan naar goedemorgen.podbean.com
Bron: Goedemorgen