Online zorgt ook na corona voor 40% meer afzet

Online zorgt ook na corona voor 40% meer afzet

Uit onderzoek naar de online bloemenverkoop voor, tijdens, en na de coronacrisis is gebleken dat bijna 40% van de respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat deze begon. 68% heeft bloemen ingezet als alternatief voor een bezoek en dit heeft tot 40% meer afzet geleid. Gemiddeld bestelt de helft van de respondenten één ŕ twee keer per jaar online bloemen.

Dit onderzoek werd uitgevoerd door online bloemenwebshop Regiobloemist.nl door middel van een enquęte onder 625 respondenten.

Wanneer stuur je een bloemetje?

Frequentie van online bloemen bestellen voor de coronacrisis (voor maart 2020):

  • Eén tot twee keer per jaar - 48,3%
  • Regelmatig - 33,6%
  • Nooit - 14,6%
  • Maandelijks - 3,5%


Frequentie tijdens de crisis (maart 2020 t/m april 2022):

  • Meerdere keren - 55,2%
  • Een enkele keer - 39,2%
  • Nooit - 5,6%

Van de respondenten heeft 68% bloemen ingezet als vervanging voor een bezoek. Dat heeft voor 40% meer afzet gezorgd.

Frequentie na de crisis (vanaf april 2022):

  • Ik ga net zo vaak online bloemen bestellen als voorheen - 60%
  • Ik ga vaker online bloemen bestellen dan voor de coronacrisis - 38%
  • Ik ben niet van plan in de toekomst online bloemen te bestellen - 2%

Bron: Goedemorgen

Deel artikel