Promotiecampagne geranium
Geplaatst op 09 maart 2021
Projectleider Jacqueline Doornekamp: "Geraniums staan bekend om hun enorme bloeikracht en juist dat willen we benadrukken in diverse en opvallende activiteiten richting consumenten. Omdat we vorig seizoen, ook na de uitbraak van COVID19, hebben gemerkt dat er een enorme behoefte is om tuin, balkon en terras extra gezellig en kleurrijk te maken met planten, geven we hier een vervolg aan."
Prikkelend
Speciaal voor tuincentra, bloemisten en supermarkten heeft Pelargonium for Europe tools en materialen ontwikkeld die kosteloos en eenvoudig zijn in te zetten. Doornekamp: "Uiteraard hebben we aantrekkelijke posters en banners beschikbaar voor op de verkoopvloer, maar we focussen ons nadrukkelijk op online en de sociale mediakanalen. Er zijn kosteloos inspirerende sfeerfoto's met korte, prikkelende teksten beschikbaar maar ook leuke online video's om consumenten te verleiden om met geraniums aan de slag te gaan." Tuincentra en bloemisten worden ook via uitgebreide nieuwsbrieven geďnformeerd over de promotiecampagne.
Opvallend
Een groot deel van het succes van de campagne bestaat uit zichtbaarheid in consumentenmedia. Van tijdschrift tot krant, van Instagram tot Facebook en van televisie tot een opvallende publieksactie. Doornekamp: "Het kan niet anders dan dat de consument geraniums vanaf april veelvuldig tegenkomt in de media. De afgelopen maanden is er hard gewerkt en we zijn erg blij dat toonaangevende tijdschriften gaan uitpakken met uitgebreide specials met geranium in de hoofdrol. Een opvallende publieksactie staat gepland voor eind april-begin mei." Om een jonge doelgroep te bereiken worden er diverse samenwerkingen aangegaan met influencers die hun balkon of terras in zomersferen brengen met geranium. Ook op televisie zullen geraniums te zien zijn. In het populaire programma De Grote Tuinverbouwing krijgen de planten volop aandacht in verschillende afleveringen in april en mei.
Gratis
Tuincentra, bloemisten en supermarkten die op de hoogte gehouden willen worden van de geraniumcampagne 'Zomerhelden', POS-materiaal of gratis content willen ontvangen voor hun online en sociale mediakanalen kunnen terecht op www.pelargonium-trade.com of bij Jacqueline Doornekamp via jacqueline@conceptfactory.eu.
Europe in Bloom
De meerjarige promotiecampagne 'Europe in Bloom', dat dit jaar als thema 'Zomerhelden' heeft, is een initiatief van Pelargonium for Europe en wordt tot en met 2022 gevoerd in de relevante verkoopperiode van geraniums (april tot en met juni). De campagne is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie.
Bron: Goedemorgen