The Flower Bazar naar Nederland

The Flower Bazar naar Nederland

Na het succes in Hamburg komt The Flower Bazar ook naar Nederland. Dit nieuwe marktconcept biedt een luxe pop-up boetiek waarin bloemen, planten én decoratie in een adembenemende setting worden gepresenteerd. Ofwel: Flowers, Plants & More ketenverbindend!

The Flower Bazar is de enige beurs in de sector die verder kijkt dan de keten. In tegenstelling tot traditionele beurzen is het hier het totaalplaatje dat telt. En dat op een toplocatie, want een prefecte match vond The Flower Bazar Aalsmeer in FloriWorld. FloriWorld is naast dé nieuwste bloemen- en plantenattractie van Nederland, een unieke event locatie voor business to business. The Flower Bazar's zijn op 15-16-17 september en op 3-4-5 november. De inschrijving is gestart.
 
The Flower Bazar maakte in september 2020 voor het eerst deel uit van de beurs in Hamburg bij Boltze Home Deco, een grote decoratie leverancier die levert aan tuincentra, bloemisten, supermarkten, meubelhuizen en doe-het-zelf-bedrijven. Dat dit nieuwe marktconcept direct zo succesvol zou zijn heeft toen zelfs de creatieve initiatiefnemers Pascal Koeleman en Rudi Tuinman van 2Dezign verrast. "Naast twee volgende edities in Duitsland besloten we The Flower Bazar ook naar Holland halen. Alleen kwam de coronacrisis ertussen.
Positief als we zijn hebben we de focus nu op het komend najaar gelegd. Een toplocatie vonden we in FloriWorld, om de hoek van bloemenveiling Royal FloraHolland. Silvia van den Aardweg liet ons al weten deze kans niet te laten schieten, want FloriWorld wil graag de ontmoetingsplaats voor de sector zijn!"
 
Cross selling
The Flower Bazar biedt zoveel meer dat dit niet in de standaard formule past. Daarom die luxe pop-up boetiekomgeving met de juiste combinaties in bloemen en planten en heel veel decoratie die bezoekers hier op een eigentijdse en unieke manier hun inkopen laat doen. Hiermee is The Flower Bazar een mooi antwoord op de wens van de grotere retailers die hun inkopen te willen doen in een relatief rustige omgeving waar het totaalplaatje aanwezig is. Eveneens vinden kleine inkopers en retailers hier hun koopjes. Je merkt dat handelaren van bloemen en planten steeds vaker de combinatie met decoratie en andere toegevoegde waarde maken. "Juist deze cross selling zien we overal en kopers vinden het super. Deze producten vragen allemaal een totale belevenis die tot uiting komt in The Flower Bazar. In samenwerking met kwekers, bloemenhandelaren en decoratie leveranciers kunnen we de mooiste concepten creëren en tegelijkertijd hiermee de klant ontzorgen."
 
Publiciteit
De uitnodiging om mee te doen met The Flower Bazar biedt handelaren bovendien een unieke kans om te kijken of zij in het concept passen. In samenwerking met veredelaars kunnen zij samen met kwekers het concept The Flower Bazar nog meer body geven. Bloemistenplatforms zullen erbij betrokken worden en supermarkten tonen al interesse in het cadeau segment voor het bloemenschap. Als partner biedt de Bloemenkrant de nodige support op publicatiegebied. Maar ook zijn de Bloemenkrant en 2Dezign met 'Aan tafel met' op locatie aanwezig.
 
The Flower Bazar's Aalsmeer staan beiden in het teken van Flowers, Plants & More ketenverbindend! The Flower Bazar op 15-16-17 september staat in het teken van bloemen, planten en decoratie artikelen. The Flower Bazar op 3-4-5 november wordt geďnspireerd op het thema 'Christmas'.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel