Thursd Online Trade Fair krijgt een zomereditie
Geplaatst op 28 april 2021
De Thursd Online Trade Fair (#TOTF2021) is een beurs die alleen online is te bezoeken. Op de eerste twee edities afgelopen oktober en januari stonden grote namen uit de sierteeltsector, zoals veredelaars Dümmen Orange, De Ruiter, Royal Van Zanten, Anthura en David Austin. Ook kwekersgroepen als Decorum, Marginpar en DecoFresh en individuele kwekers zoals Bredefleur, Red Lands Roses en Marjoland waren aanwezig op deze online beurs. Thursd verwacht ook straks weer een flink aantal mooie namen te kunnen presenteren. TOTF2021 wordt een zomereditie, en is dus een uitgelezen plek voor aanbieders van seizoensproducten.
De Virtuele Realiteit
Marcel de Romph, managing editor van Thursd: "We zien dat steeds meer bedrijven uit de sierteeltsector het belang inzien van online aanwezigheid en hier hun kansen pakken. Fysieke ontmoetingen blijven de komende tijd lastig of zelfs onmogelijk, zeker internationaal. We laten elke week op al Thursd.com zien hoe we zelfs in een lockdown de sierteeltketen verbinden. Dat zal ook zo blijven na deze pandemie. De nieuwe realiteit is dus ook een virtuele realiteit; dit is het 'nieuwe normaal', en we laten op Thursd zien dat online enorm veel kansen biedt aan producenten om hun producten in de hele keten zichtbaar te maken, dus echt tot aan de bloemist en consument."
Bijkomend voordeel van een online beurs is dat die niet na drie dagen wordt opgeruimd; alle webpagina's blijven ook na de TOTF vindbaar op Thursd en worden zo door Google goed geďndexeerd. De redactie van Thursd besteedt veel aandacht aan de juiste SEO op elke pagina. Daarbij zijn er ook nu weer opties voor extra publiciteit in de Thursd-nieuwsbrieven en op de sociale kanalen.
Thursd, een internationaal online platform met verhalen van en over bedrijven en personen in de sierteelt, is inmiddels een bekend internationaal mediaplatform met bezoekers van over de hele wereld. Elke maand bezoeken ruim 160.000 mensen de website. Wekelijks worden 55.000 mensen bereikt met de nieuwsbrieven, en lukt het op de Thursd socials maandelijks ruim 500.000 mensen te bereiken.
Bron: Goedemorgen