Amaryllis in hoofdrol bij shopperactivatie

Amaryllis in hoofdrol bij shopperactivatie

Donderdag 24 november wordt het startschot gegeven voor de nieuwe shopperactivatie met snij-Amaryllis. Fleurop Duitsland, Amaryllis promotiecommissie en Bloemenbureau Holland slaan de handen ineen en zetten deze periode de Amaryllis in de schijnwerpers, zowel on- als offline. Gedurende deze periode (24 november – 24 december) maakt de consument – bij aankoop van een Amaryllisboeket – kans op een tweede boeket.

Via de webshop biedt Fleurop Duitsland verschillende soorten Amaryllisboeketten aan. In totaal kunnen shoppers kiezen uit 10 Amaryllisboeketten, elke verschillend van maat en met verschillende Amaryllissoorten. Zo krijgt de consument een goed beeld van wat Amaryllis te bieden heeft en hoe de soorten met elkaar gecombineerd worden. Om de actie te versterken worden er social media advertenties ingezet op Fleurop.de, Tollwasblumenmachen.de en Pinterest. Offline wordt er reclame gemaakt via billboards in de buurt van bloemisten.

Bloemist ondersteuning
Ook de Fleurop bloemisten worden in deze activatie niet vergeten. Er wordt ingezet op een wekelijkse Amaryllisbox met daarin 70 stelen, bestaande uit vijf verschillende soorten. Via Fleurop Magazine en advertenties op het online B2B-portal van Fleurop wordt hiervoor reclame gemaakt. De bloemist wordt vervolgens ook aangespoord deel te nemen aan een challenge op Instagram; wie maakt het mooiste Amaryllisboeket? Naar verwachting sluiten 800-1000 bloemisten aan voor de activatie.

Nieuwe Amaryllis catalogus
Om het veelzijdige aanbod van alle Amaryllissoorten in beeld te brengen, is er een nieuwe catalogus ontwikkeld. Hierin staan alle snij-Amaryllis aanvoerders van Royal FloraHolland en uiteraard alle variëteiten die in het seizoen 22/23 in beschikbaar zijn. Amaryllis is volop verkrijgbaar van oktober t/m februari.

Bron:

Deel artikel