Piekperiode in cijfers

Piekperiode in cijfers

De piekperiode bij Royal FloraHolland is voorbij. Door een koude start in april kwam de echte drukte relatief laat op gang, maar vanaf Moederdag liepen de temperatuur én de volumes op. Met behulp van een aantal maatregelen - maar vooral dankzij het harde werk van alle medewerkers - kon deze piekperiode een betrouwbare logistiek worden neergezet. Een terugblik.

"Over de maanden april, mei en juni 2023 hebben we in totaal 7,1% minder klokkarren en 4,5% minder kloktransacties afgehandeld in vergelijking met 2022. Qua stuks hebben we 5,4% minder op de klok verkocht, maar de middenprijs was met 6,6% gestegen. De middenprijs bij planten is zelfs met bijna 33% gestegen. Het aandeel KVV-transacties nam met één procentpunt toe naar 25%. In totaal zijn in deze periode 232 kantoormedewerkers bijgesprongen met 393 piekhulpdiensten. De meeste extra diensten (214) werden in mei gedraaid. Dat is geen verrassing gezien de vele feest- en Moederdagen die de maand telt, en natuurlijk de absolute piekdag die we op de laatste dag van mei meemaakten."

Lees hier verder

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel